<p style="text-align: justify;">Фільми, вироблені Україною за підтримки Держкіно, принесли державі цьогоріч 31,4 млн гривень прибутку. Це в 4,5 раза більше, ніж у 2022-му. Але надалі таких великих кас не очікується.Про це повідомляє <a href="https://forbes.ua/lifestyle/za-ostanni-pyat-rokiv-ukrainske-kino-prineslo-derzhavi-90-mln-grn-yaki-filmi-zarobili-naybilshe-22112023-17438" target="_blank" rel="noopener">Forbes</a>, посилаючись на звіт Держкіно з 1 січня по 16 жовтня 2023 року.</p> <p style="text-align: justify;">Як пише видання, якщо Держкіно вкладає кошти у виробництво фільму, то потім отримує відсоток із його касових зборів. Цей відсоток може бути різним, залежно від договору між творцями стрічки та держагентством. Так, за період з 1 січня по 16 жовтня від реалізації майнових прав на фільми держава отримала 31 410 902,07 грн.</p> <p style="text-align: justify;">Так сталося завдяки довгоочікуваним прем'єрам, які знімали не один рік та в які Держкіно багато вклало. </p> <p style="text-align: justify;">Найприбутковіші для України фільми року:</p> <ul> <li style="text-align: justify;">"Мавка" — Держкіно вклало 49,5 млн грн, отримало 12,4 млн;</li> <li style="text-align: justify;">"Довбуш" — 65 млн грн вклало та 1,9 млн повернулися;</li> <li style="text-align: justify;">"Люксембург, Люксембург" — 20 млн та 6,3 млн відповідно;</li> <li style="text-align: justify;">"Снайпер. Білий ворон" — 24 і 2,2 млн грн відповідно.</li> </ul> <p style="text-align: justify;">"Мавка" обігнала попередній фільм із найбільшими касовими зборами в Україні — "Я, ти, він, вона", що виходив 2019-го та приніс державі 13,3 млн грн. </p> <p style="text-align: justify;">Як повідомило Держкіно "Детектору медіа" у березні, агентство має права на 26,45 % доходу від "Мавки", і студія "Анімаград", яка знімала фільм, переказуватиме державі кошти, доки не покриє половину від того, що виділило Держкіно.</p> <p style="text-align: justify;">Але наступними роками не очікують таких прибутків від українського кіно, говорить продюсерка та співзасновниця Української кіноакадемії Юлія Сінькевич, тому що найближчим часом подібних гучних прем'єр не буде. Та й щоб вони з'явилися, потрібна знімальна команда та значне фінансування, якого бракує.</p> <p style="text-align: justify;">"Щоб отримати міжнародні кошти, потрібно спершу залучити національні. Тому виробництва, як було до вторгнення, немає. І навіть якби знімався, умовно, "Довбуш", зібрати команду на зйомки було б майже неможливо", — пояснює продюсерка.</p> <p style="text-align: justify;">Як повідомлялося, українські фільми "Божевільні" і "Фотофобія" <a href="/news/ukrayinski-filmy-bozhevilni-i-fotofobiya-otrymaly-nagorody-na-varshavskomu-mizhnarodnomu-i441311" target="_blank" rel="noopener">отримали нагороди на Варшавському міжнародному кінофестивалі. </a></p>