Як писати про війну: нові п’єси від Лабораторії драматургії першими почують п’ять міст

Фінальний етап IV Лабораторії драматургії відбудеться з 18 по 25 жовтня і на театральних майданчиках Києва, Львова, Чернівців, Сум і Рівного, де пройдуть публічні перформативні читання новостворених п’єс. Про це повідомляє Національна спілка театральних діячів України (НСТДУ).

Тема ІV Лабораторії: «Як говорити/писати про війну у драматургічних текстах». Для участі організаторами було запрошено 7 драматургів та 6 режисерів. На двох Резиденціях для них були організовані семінари, майстер-класи, воркшопи з провідними драматургами, театрознавцями і психологом, консультації з кураторами – Лєною Лягушонковою та Павлом Ар’є, дискусії та обговорення.

На зустрічах було розглянуто безліч питань, які на сьогодні є «гарячими» і злободенними: які теми варто/не варто порушувати і коли саме, як фіксувати реальні історії та спілкуватися зі свідками, що в тексті та постановці може ретравматизувати, як говорити про війну в Україні і за кордоном, на великих і камерних сценах тощо.

З липня по жовтень учасники-драматурги працювали над створенням нових п’єс, а у першій половині жовтня учасники-режисери проводили репетиції-читання вже завершених текстів. Тепер усі бажаючі можуть першими почути нові п’єси на публічних читаннях у театрах. Вхід на читання вільний.

Нові п’єси про війну від Лабораторії драматургії першими почують п’ять міст.

Розклад публічних читань:

18 жовтня – читання п’єси «Сашкові зайченята» Анастасії Пугач. Режисерка Олена Ткачук. Рівненський академічний обласний театр ляльок;

20 жовтня – читання п’єси «Ґражда» Олега Михайлова. Режисер Іван Данілін. Чернівецький народний драматичний театр імені Григорія Агєєва;

24 жовтня – читання п’єси «Параскева» Ольги Мацюпи. Режисер Дмитро Некрасов. Сумський національний академічний театр драми та музичної комедії ім. М. С. Щепкіна;

24 жовтня – читання п’єси «Виживуть тільки пам’ятники» Оксани Гриценко. Режисер читання Дмитро Леончик. Чернівецький академічний обласний український музично-драматичний театр ім. Ольги Кобилянської;

25 жовтня – читання п’єси «Гудбай, Генічеськ» Олени Кудаєвої. Режисерка Аліна Рашко. Національний академічний український драматичний театр ім. Марії Заньковецької;

27 жовтня – читання п’єси «Варвари цибулевої масті» Катерини Пенькової. Режисер Роб Фельдман. Театр драматургів (м. Київ);

28 жовтня – читання п’єси «Стара, товста, розумна» Ганни Захожої. Режисерка Катерина Парфир’єва. Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра.

Засновником та організатором «Лабораторії драматургії НСТДУ» є Національна спілка театральних діячів України. Проєкт покликаний створювати нові круті та сучасні, а головне професійні п’єси та сприяти їх сценічному втіленню. Перша Лабораторія НСТДУ відбулася у 2019 році і була присвячена п’єсам для дітей. З моменту заснування Лабораторії написано більш як тридцять п’єс і багато з них вже отримали своє сценічне втілення на театральних сценах України. Створено Бібліотеку української драматургії (на сьогодні у базі 80 авторів та 392 п’єси), яка постійно поповнюється іменами нових драматургів та новими текстами.

Статті

Країна
22.11.2024
14:00

Українська металургія: вгору чи вниз?

При погіршенні ситуації на Донеччині через втрату джерел постачання коксівного вугілля виплавка сталі може скоротитися до 3-4 млн т. Мова про Покровськ.
Світ
21.11.2024
19:00

Політолог Костянтин Матвієнко: У РФ немає стратегічного запасу, щоб довго продовжувати війну. Вони викладають останні козирі

Ближче до ядерної війни ми не стали, це абсолютно однозначно. Я впевнений, що РФ не наважиться на ядерну ескалацію, що б ми не робили з далекобійними ракетами США та інших країн.
Країна
21.11.2024
18:00

«Рубіж» чи останній рубіж?

«Рубіж» - це справді межа можливостей Москви у конвенційній зброї. Тому йому краще щоб усі думали, що в РФ є така зброя і боялися, ніж знали це напевно. Тим більше, що кількість "Рубежів" може бути суто демонстраційною.
Всі статті